ترقص من الفرحه وخلت فاطمه تندمج معاها مع مذيد من الفرحه عند احمد كان جالس شارد في حلا وبرائتها دخل علي احمد شريكه وصديق عمرو مراد مراد احمد باشا ال
واخد عقلك احمد ابتسم وسكت مراد الله احمد الديب بيبتسم الله الله احمد مخلاص ياعم في اي جاي ليه اصلا مراد ونبي هو انت ناسي أننا عندنا اجتماع مع مرام
هانم يابني ولا اي احمد لاء مش ناسي بس أحضرو انت وانا هروح سلام مراد لا حول ولا قوه الا بالله مالو دا ذهب احمد الي القصر وهو عقلو عند
الصغيره التي أخذت عقلو دخل القصر ووجودها تجلس مع داده فاطمة في المطبخ دخل وهو غاضب . ياترا اي هيحصل مع حلا من احمد وايه مصيرها مع الديب وايه دور
مرام في القصه هنعرف بس عاوزا تفاعل بالله عليكم. ملحوظه احمد عنده ٢٥ سنه وحلا ١٠ يتبع 3 دخل احمد القصر وجدها تجلس مع الداد فاطمه في المطبخ دخل وهو
غاضب احمد حلا بتعملي ايه عندك انا مش قلت لك ما تخشيش المطبخ ثاني حلا والله انا كنت قاعده لوحدي زهقانه دخلت اقعد مع داد فاطمه اتفرج عليها والله مش
هاعمل كده تاني خلاص احمد اطلع يلا اوضتك ذهبت حلا من المطبخ وهي تبكي احمد فاطمه انا مش منبه عليكي متخشش المطبخ تانى فاطمه والله هي ال جات يبه احمد
خلاص يافاطمه فاطمه ممكن طلب يابيه احمد اكيد اتفضلي فاطمه بلاش تزعلها يابيه هي ليسه طفله ومتعرفش حاجه خدها علي قد عقلها حساسها بحنانك احمد حاضر يافاطمه وانا من بكرا
هجبلها مربيه تكون معاها وتعلمها كل حاجه وهشوف مدرسه ليها اقدملها فيها فاطمه انت ابن حلال وهي محظوظه أنها وقعت في طريقك ذهب احمد الي حلا . دخل احمد الي
الغرفه وجد حلا تبكي بشده اسرع إليها واخدها في حضنه هشششش بس بس حلا اه اه اه م ش عاوزا اكلمك تاني احمد اهون عليكي طيب يالولو حلا انت سبتني
وانا كنت لوحدي وكنت زهقانه روحت قعدت مع داده فاطمة احمد خلاص متزعليش حقك عليا ياستي وبعدين مش احنا اتفقنا تسمعي كلام ياحببتي حلا اسفه مش هعمل كده تاني احمد
ماشي ياستي وانا بكرا هجبلك واحده تلعبي معاها وتعلمك حاجات حلوه وتكون معاكي طول الوقت حلا شكرا ياعمو انت حلو اوي ثم قامت طبعت بوسه على خدو فبتسم احمد عليها
ثم قال يلا بينا نكل نزلو الي أسفل وذهبت حلا علي السفره بسرعه وكلت ثم ذهب إلي النوم لتذهب في أحلامها السعيده ويأخذها احمد في احضانهو حتي تنعم بالأمن .
ويأتي الصباح بنور السعاده والفرحه لهذه الصغيره قامت حلا ثم قام احمد غيرو ونزلو الي الاسفل حلا عمو هروح معاك ونبي احمد انهارده بس ياحلا حلا حاضر والله احمد ابتسم
علي طفولتها ثم ذهبوا الي الشركه ويصعد بيها الي الاعلي . يدخل احمد الي المكتب ومع حلا ببرائتها ثم تذهب الي الكنبه تجلس عليها ايه ده انت مين. مين دخلك
هنا اخرجي بسرعه فين الامن لا والنبي متخليه مش يجيو يضربوني انا اسفه خلاص مش هاعمل كده تاني تتحدث الطفله وتوجد عيون عليها في صمت هواخرسي مين انت عشان تكلمي
الطفله بالطريقه دي مين انتي يا حلوه واسمك ايه حلااسمي حلا هو طب تعالي معي تذهب حلا مع احمد الديب اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط يذهبان الي المكتب .
قوليلي بقا ياحلا كم سنه حلا عشر سنين احمد فين اهلك حلا معرفش انا جعانه اوي احمد ابتسم على برائتها وقال لها عيوني رنه جرس وطلب السكرتيره هو عاوزا تكلي
ايه بقا ياحلا حلا عاوزه اكل فراخ وهمبرجر وشيبسي وشوكولاته ابتسم احمد وقال للسكرتيره هاتي اللي هي عاوزاها نظره احمد اليها و الى ملابسها فاشفق عليها كلت حلا ومسحت يدها
في ملابسها نظر اليها احمد قال لا ا في حمام هنا ادخلي اغسل ايدك دخلت حلا وغسلت يدها ثم خرجت ثم اجلسها على كنبه في المكتب ثم قال لها اجلسي
حتى ادخل الاجتماع واخرج ونروح سوا حلا هنروح فين ياعمو احمد في بيتي بيتي جميل وكبير وهيعجبك المهم اقعدي هنا ما تعمليش شقاوه حلاحاضر دخل احمد الاجتماع بعد ثالث ساعات
من الوقت يخرج احمد من الاجتماع وينظر اليها في المكتب تكون نائمه يرفعها على يده ويخرج بها من الشركه ويوجد اسطول من السيارات امام الشركه .